2013. 06. 30.

Bakony – Győr-Moson-Sopron, 2. nap

2013. 05. 31, péntek

Reggel már fél 7-kor fel kellett kelnem, mert Zsuzsival boltba mentünk. Miután visszaértünk a szállásra, elkészítettük a reggelit. 9-kor indultunk el a buszunkkal az Ördög-árok felé. Mivel ma már jobban kedvezett nekünk az időjárás, el tudtunk menni túrázni. Először majdnem eltévedtünk, de aztán sikeresen megtaláltuk a helyes túrautat. Az út elején láttunk igazán szép lovakat. Emellett jó érzés volt a hegyek közt, a természetben lenni. Hamarosan egyre nagyobb kihívásokat állított elénk az Ördög-árok. Néhány helyre elég nehéz volt átjutni. Volt, hogy egy nagyon meredek domboldalra kellett felkapaszkodnunk, ami erősen csúszott a sár miatt. Alig voltak kövek és faágak, amikben könnyebben megkapaszkodhattunk volna. Egy ponton úgy éreztem, hogy nem tudok tovább küzdeni a lecsúszás ellen. Végül mégis sikerült 20 métert megtennem felfelé ilyen formában. Sok olyan nehéz szakasza volt a túrának, ahol egymást kellett átsegítenünk. A hosszú menetelgetés közben mindenféle hülyeséget énekeltünk. Egyszer a sárban az egyik osztálytársam seggre esett. Neki ugyan fájt ezután a hátsója, de az esésen mindenki derült egy jót. Ilyen kalandos úton érkeztünk meg a cseszneki vár közelébe. Nagyjából 10 kilométert tettünk meg gyalog, csúszva, illetve sziklákon kapaszkodva.

Az izgalmas túrát egy pannonhalmi látogatás követte. Az osztályból többen ismertek meg a Barátok Útján Pannonhalmán tanuló fiúkat. Az egyik barátjuk volt a bencés apátságban és a gimnáziumban az idegenvezetőnk. Én irigylem a pannonhalmiakat, amiért ilyen szép helyen tanulhatnak. Nem csak az iskola épülete néz ki jól, hanem az udvar egyik részéről gyönyörű panorámát csodálhatunk meg. Innen nagyon messzire el lehet látni. Furcsa, hogy az itt tanulók csak havonta egyszer mehetnek haza. Amikor hétvégén bennmaradnak, nincs lehetőségük elmenni szórakozni vagy egy városban flangálni. A gimijükhöz csak falvak vannak közel. A hétvégéket általában sportolással vagy hülyéskedéssel töltik el. Városi szemmel érdekesnek tartom, hogy egy ilyen elzárt helyen tengetik a mindennapjaikat. Mindenesetre egész rendesek.

Este megérkeztünk a hegykői közösségi házba. Itt Erika lett a szobatársam. Vacsorára pedig bolognai spagettit ettünk. Nagyon feldobott a vacsora után rohangálós játék. 11 óra körül álomra hajtottuk a fejünket.