2014. 05. 16.

Gondolatok mostanában

Magamat másban

Hosszú utamon egy tükröt találtam.
Magam láttam benne, hogyha elé álltam.
Megmutatta múltbéli emlékeimet,
Megmutatta jövőbe tekintő szemeimet.

Ha szomorú voltam, ő is könnyezni kezdett,
Ha boldog voltam, hangosan nevetett.
Visszatükrözte gondolataimat,
Megvívta velem a harcaimat.

Mikor alkottam, vezette kezemet,
Mikor álmodtam, szebbre festette életemet.
Egyedi lelkem láttam meg másban,
Magányom megszűnt a tarka világban.

Erre a tükörre nagyon vigyázok,
Velem van mindig amerre csak járok,
Mert ha egyszer apró darabokra törne,

Magányom zengné be az egész Földet.


Mulandó érték

Szemed látja az óceánok mélyét,
Lábad bejárja az űr végtelenségét,
Kezeid égig érő házakat formálnak.
Előtted az életért sorban állnak.
Az egész világon nagy a te hatalmad,
Ára vagy te minden mulandó anyagnak.

Ára vagy te minden rojtosodó ruhának,
Ára vagy te minden korhadó fának,
Ára vagy te minden rozsdás fémnek,
Ára a törékeny munkás kéznek.
Ára vagy te minden omladozó háznak,
De fáradó szemek mind téged vigyáznak.

Az emberek váradban szolgádnak állnak,
Minden szavadra áhítattal várnak.
Téged viszont senki nem foghat be szolgának,
Hiába rohan mindenki utánad.
Hónapokig kell ahhoz munkától szenvednem,
Hogy csak egy percig megtartsalak a kezemben.


Csak távolról nézlek

Otthonom a magas hegycsúcs, hol ember se jár,
Otthonom az éj, ha sötétbe borul a táj.
Hiába ragyognak felettem a csillagok,
Akkor vagyok boldog, ha magamra maradok.

Vad lelkem lóként vágtad a szélben,
Vad lelkem jégcsapként fehérlik a télben.
Engem sosem fogsz megszelídíteni,
Engem sosem fogsz felmelegíteni.

A földön születnek szavak, ölelések,
De én sasként szállok az égben.
A szabadság fellegeinek sosincs vége,
Én soha nem leszek senkié sem!

Ha csábítanál pénzzel, én koldus lennék.
Ha csábítanál igazzal, én hazug lennék.
Ha csábítanál szeretettel, meggyűlölnélek,
A szemedbe se néznék soha többet.

Olyan fény akarok lenni, amit csak távolról néznek.
Olyan test akarok lenni, melybe nem költözik lélek.
Magányba vonulok, ez hiába vétek.
A világ széléről figyelem az emberiséget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Világidő =) WorldTime◔